NHO Service og Handel

Innhold

Kurs i arbeidsrett for bransjeforeningen NFVB

  • 5. sep 2019Kl. 09:00–15:00
  • Næringslivets Hus Møterom Livshjulet
  • 1500,- (momsfritt)
  • Påmeldingsfrist 1. september 2019

NHO Service og Handel ønsker medlemmer i bransjen NFVB velkommen til kurs i arbeidsrett

#205

NHO-bygget, Næringslivets hus, fasade, vinter, NHO

Kurset er ment for deg med leder- eller personalansvar. Basert på våre erfaringer fra medlemsbedriftene, har vi laget et kurs som tar for seg juridiske problemstillinger dere som arbeidsgiver møter i hverdagen.

Kurset vil berøre sentrale deler av arbeidsretten, primært følgende temaer:

  • Krav til innhold i arbeidsavtalen
  • Fast vs. midlertidig ansettelse
  • Arbeidsgivers styringsrett, herunder arbeidsgivers adgang til å gjøre endringer 
  • Arbeidstakers lojalitetsplikt, særlig i oppsigelsestid
  • Arbeidstid
  • Arbeidstakers fortrinnsrett og arbeidstakers rett til å kreve utvidet stilling (ufrivillig deltid)
  • Oppsigelse på grunn av arbeidstakers forhold, herunder oppfølging av ansatte som ikke fungerer i sin stilling
  • Nedbemanning 
  • Sykefravær og oppfølging mv.

Det legges opp til et tilpasset og praktisk kurs for frisørbransjen, hvor det vil være rom for å diskutere problemstillinger i plenum.

Kursledere er advokat Benedicte Prøis og advokat Laust Kristian Poulsen

Ved spørsmål om kurset, ta kontakt på advokat@nhosh.no

Betingelser

  • Kursavgift kr. 1.500,- for medlemmer.
    Kursprisen inkluderer kaffe/te og lunsj i tillegg til utskrift av aktuelle lovtekster og øvrig kursmateriale.
  • Deltakere besørger og dekker selv transport og eventuelt opphold i forbindelse med kurset.
  • Bindende påmelding innen 1. september 2019
  • Begrenset antall plasser på kurset
  • Deltakere som melder seg av kurset etter fristen må betale hele kursavgiften
VELKOMMEN!

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Fortell oss hva du leter etter og gi oss dine innspill! Hvis du oppgir e-post, kan vi kontakte deg ved behov. Vi kan dessverre ikke besvare alle henvendelser, men din tilbakemelding hjelper oss å gjøre nettstedet bedre.

Takk for tilbakemeldingen!

Takk for tilbakemeldingen!