NHO Service og Handel

Innhold

Dette lederkurset fikk Mads til å tenke annerledes: - Genialt

Mads Trøan er driftsleder i NRS Norge

Kursdeltaker: Mads Trøan, driftsleder for temporært renhold i NRS Norge AS, anbefaler alle å delta på lederkurset, LOK#2.

Mads Trøan deltok på LOK#1, første kull i NHO Service og Handels kurs i ledelse, organisasjonskultur og konflikthåndtering. Han er ikke i tvil om at kursinnholdet har vært nyttig fra første stund.

Mads Trøan er driftsleder for temporært renhold i NRS Norge AS. NRS Norge ble stiftet i 1997 av far til Mads Trøan, Geir Rune Trøan. Det som startet som en liten renholdsbedrift har i dag vokst og sysselsetter rundt 200 mennesker i Trondheim.

Dette er LOK#2

  • Ledelse, organisasjonskultur og konflikthåndtering, kull nummer 2. 
  • Programmet gjennomføres av NHO Service og Handel i samarbeid med School of Management ved OsloMet.
  • Programmet går over 2 samling av 5 dager. Den første samlingen er i Norge og den andre i Portugal.
  • Målgruppe: Ledere og mellomledere i medlemsbedriftene i NHO Service og Handel.

Mer her

Mads´ karriere i familiebedriften startet allerede på ungdomskolen.

- På ungdomsskolen og videregående jobbet jeg hver sommer i NRS. Da jeg var ferdig på videregående startet jeg som fast medarbeider på "gulvet", forteller Trøan.

- Jeg hadde ikke bestemt meg for noe videre utdanning, så det ble en naturlig overgang for meg. Det er fysisk arbeid, noe som er fint for de som liker å bruke kroppen. Samtidig hadde jeg det veldig artig sammen med kollegaene da jeg hadde sommerjobb, legger han til.

Konflikthåndtering

Trøan er i dag mellomleder i NRS Norge, og faglig påfyll er noe han setter høyt for å håndtere lederrollen på en best mulig måte.

- Da jeg fikk oversendt informasjon om LOK-kurset, syns jeg med en gang det så veldig interessant ut, sier han.

LOK (ledelse, organisasjonskultur og konflikthåndtering) er et kurs arrangert av NHO Service og Handel og School of Management ved OsloMet. Trøan var en del av LOK#1, første kull som gjennomførte lederkurset.

Les programmet for LOK#2 her.

Nå er det tid for kull nummer to, LOK#2. Programmet går over to samlinger på fem dager, og innholdet er skreddersydd for medlemmer i NHO Service og Handel.

Trøan trekker fram konflikthåndtering som særlig nyttig.

- Det handler om hvordan man skal tolke en situasjon, hvordan man behandler en vanskelig sak og hvordan man skal gå fram. En del av oppgavene fikk oss til å vurdere hvordan man skal tenke som leder. Det er bare noe av det jeg har tatt med meg videre.

- Når det oppstår en vanskelig situasjon i dag, så håndterer jeg det på en bedre måte enn før kurset, legger han til.

- Genialt

Han anbefaler alle som ønsker å forbedre sine lederegenskaper, å melde seg på LOK#2. 

- Det er et fantastisk kurs. Det er veldig interessant å høre andre lederes erfaringer, programmet er helt genialt og relevant for alle ledere. Man blir aldri fullt utlært. Det fant jeg ut etter dette kurset, sier han.

Meld deg på LOK#2 her.

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Fortell oss hva du leter etter og gi oss dine innspill! Hvis du oppgir e-post, kan vi kontakte deg ved behov. Vi kan dessverre ikke besvare alle henvendelser, men din tilbakemelding hjelper oss å gjøre nettstedet bedre.

Takk for tilbakemeldingen!

Takk for tilbakemeldingen!