NHO Service og Handel

Innhold

Stor kundepågang

Nyhet, Frisør og velvære

Publisert

frisør

Daglig leder Line Christensen hos Straa Frisørene på Stovner synes gjenåpningen gikk veldig fint.

De to første ukene etter gjenåpningen var omsetningen hos frisørsalongene 53 og 29 prosent høyere enn samme uker i fjor, viser måling DNB har gjort hos sine privatkunder.

27. april kunne landets frisørsalonger åpne igjen med nye smittevernsregler. Da var det mange som skulle fikse på «koronasveisen».
- Det har vært en enorm kundepågang. Folk har savnet oss veldig. Det er mange positive tilbakemeldinger til bransjen, sier Anne Mari Halsan, administrerende direktør i Norske frisør- og velværebedrifter (NFVB) i NHO Service og Handel til Bergensavisen.

Men det er også en annen side av saken. Norske frisørsalonger tapte mye penger da de måtte stenge, og salongene som gikk med minus i fjor har fått mindre penger gjennom regjeringens tiltakspakker enn de trodde.
- Dette sliter vi med. Vi er bekymret for de bedriftene som blir straffet for dette, sier Halsan.
Halsan og NFVB synes ordningen har bommet, og ber nå om tiltakspakker som kan hjelpe alle frisørsalongene.

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss?

Takk for kommentaren!

Kommentar sendt