Nytt verktøy for bedre kvalitet i kontraktoppfølging

Publisert

Mann med dongeriskjorte og briller sitter og snakker med en kollega. Mannen som snakker har en PC foran seg.

Et nytt verktøy for bedre kvalitet i kontraktoppfølging lanseres nå. Henrik Bjørge, advokat og spesialrådgiver i NHO Service og Handel, har deltatt i pilotfasen ved utviklingen av verktøyet.

Digitaliseringsdirektoratet har hatt ansvaret for utviklingen av verktøyet og fått innspill fra en serie virksomheter som driver med innkjøp. Foreløpig er verktøyet, som består av ulike skjemaer, elektronisk – ikke digitalt. Den store verdien er at skjemaene håndterer en mengde data og informasjon, og det er et bidrag til å heve kvaliteten i kontraktsoppfølgingen. Men det krever ressurser.

Det dreier seg om tre skjemaer: Et for varer, et for tjenester og et for egenrapportering om lønns- og arbeidsvilkår. De to første er ment som en melding fra avtaleforvalter til bestiller og leverandør, det tredje som kommunikasjon mellom avtaleforvalter og leverandør.

Mer om saken

Henrik Bjørge

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Fortell oss hva du leter etter og gi oss dine innspill! Hvis du oppgir e-post, kan vi kontakte deg ved behov. Vi kan dessverre ikke besvare alle henvendelser, men din tilbakemelding hjelper oss å gjøre nettstedet bedre.

Takk for tilbakemeldingen!

Takk for tilbakemeldingen!