Norsk næringsliv har alltid tatt samfunnsansvar, skapt jobber og bidratt i sine lokalsamfunn ved å holde folk i arbeidslivet. NHOs merkevare og metodikk for inkluderende rekruttering, Ringer i Vannet, bygger på denne tradisjonen. Og har synliggjort norske bedrifters evne til å vise samfunnsansvar på en merkbar måte. Ringer i Vannet er nå godt etablert som kanal for inkluderende rekruttering og som merkevare. Dette arbeidet vil fortsette.
De godt over 2500 Ringer i Vannet-avtalene som er inngått vil fortsatt følges tett opp av KAMene fra Arbeid og Inkluderingsbedriftene i NHO Service og Handel. Fast, koordinerende kontaktperson er en klar suksessfaktor og essensielt for å gi næringslivet trygghet, tillit og tilgjengeligheten de trenger for å kunne rekruttere fra utenforskapet.
NHO vil fortsatt informere om Ringer i Vannet som en mulighet i alle lands- og bransjeforeningene i fellesskapet. I tillegg ønsker NAV å lære av denne måten å følge opp arbeidsgivere på og man starter opp piloter i Oslo, Bergen og Trøndelag. Janne Krohn- Hansen vil være ansatt av NHO for å koordinere dette arbeidet i to år fremover. Ingeborg Malterud vil følge opp Ringer i Vannet fra bransjeforeningen Arbeid og Inkludering i NHO Service og Handel.
Ta gjerne kontakt med Janne Krohn-Hansen om du trenger mer info.