Bli bedre til å lede læringsarbeid

Nyhet, Drift og Service

Publisert

oslo met

Har din bedrift medarbeidere som vil utvikle seg som mellomledere og utvikle ferdigheter i læringsarbeid, bli flinkere til å lære fra seg? Det får de i et digitalt FM-studium ved Handelshøyskolen OsloMet.

Studiet "Pedagogisk ledelse og ressursutvikling" skjer digitalt fra uke 5 til 20. Det er ingen studieavgift, kun semesteravgift og kostnader til bøker. Du kan søke om opptak fra 10. desember. Til sammen tilbys 150 studieplasser. Mer her

Mer her

Emnet er "Pedagogisk ledelse og ressursutvikling" innen Facility Management og starter til våren.

- Dette er etterspurte kompetanser i arbeidslivet, særlig på mellomledernivå. Du får kompetanse på å gi opplæring og lærer å lede læringsarbeid på arbeidsplassen, sier Ellen Nygard, som er faglig ansvarlig for studietilbudet. Studentene kan velge mellom ulike yrker som hører til Facility Management og som det er knyttet fagbrev til. Til våren vil det være renholdsoperatørfaget og vaskerioperatørfaget.

Dette FM-emnet, som skal på lufta til våren, er tilgodesett med kr 293.100 fra en strategiske satsning ved OsloMet kalt «Den gode studentopplevelsen». Til sammen brukes 4,4 millioner for å gi studentene ved OsloMet en bedre studentopplevelse. Mer her

#205

Ellen Nygard er faglig ansvarlig for studietilbudet

– Vi ga prosjektet navnet «Emneintegrert PAL-læring ved livslang læring» da vi forberedte søknaden til Den gode studentopplevelsen. PAL står for Peer Assisted Learning, er et opplegg hentet fra England og er tilpasset norske forhold ved Studieverkstedet på OsloMet, forteller Nygard.

PAL handler om at studenter trenes i å støtte og lede medstudenter i deres læring. Ved en videreutvikling av PAL vil studentene i vårens FM-emne få kunnskap om og erfaring med konkrete pedagogiske verktøy. Gjennom erfaringsbasert læring får studentene kunnskap om ulike måter å lære på, de vil erfare de pedagogiske metodene selv for deretter å prøve dem ut i mindre grupper. Det å ha både teoretisk kunnskap og praktisk erfaring med ulike pedagogiske verktøy vil kunne styrke dem i en arbeidssituasjon hvor de skal lede læringsarbeid på arbeidsplassen.

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss?

Takk for kommentaren!

Kommentar sendt