- Å ha det gøy på jobb er noe vi må ta på alvor

Publisert

stine

Stine Trygg-Hauger begynte å jobbe i butikk da hun var 15 år gammel, og elsket det. I dag er hun administrerende direktør for Clas Ohlson og sjef for 1.700 ansatte i Norge.

”Når timene flyr - tips og triks for å få det gøy på jobben” er tittelen på en fersk bok av Stine Trygg-Hauger, adm. dir. i vår medlemsbedrift Clas Ohlson.

- Hvorfor har du skrevet denne boka?

- Jeg fikk en spennende mulighet til å inspirere og dele råd og tips fra mange smarte mennesker som har inspirert meg. Det har blitt til en bok jeg gjerne skulle lest selv for noen år siden. Vi tilbringer mye tid på jobb, og da er det et selvfølgelig utrolig viktig å ha det gøy! Arbeidsplassen er en viktig del av livet vårt. Alle som har hatt en dårlig periode på jobb vet hvordan det påvirker humøret på hjemmebane. Men heldigvis finnes det mange tips og triks for å få det bedre og de har jeg samlet i denne boka. Å ha det gøy på jobb er noe vi må ta på alvor, sier Stine Trygg-Hauger.

Stine Trygg-Hauger har debutert som forfatter på Aschehoug Forlag.

- Hvordan har responsen vært?

- Den har vært veldig bra. Det beste jeg vet er når noen forteller meg at et av rådene i boka virkelig har gjort en positiv forskjell. Her om dagen var det en som fortalte meg at han hadde fulgt rådene om hvilke spørsmål man bør stille under jobbintervjuet fra boka og blitt berømmet for gode spørsmål. Slikt blir jeg glad for å høre!

- Har dine kolleger bidratt til boka? Kan du si litt om din ledelsesfilosofi.

-Boka er full av historier fra Clas Ohlson og mange av kollegaene mine deler erfaringer, råd og tips. Butikksjef Toril og regionssjef Kristian forteller om hvordan det er å lede og bli ledet på distanse, noe som er en ganske vanlig utfordring for de fleste butikksjefer. Butikkene våre er flinke til å finne på noe gøy sammen og flinke til å skape tradisjoner, både fredagsdansing og fredagsfika og det skriver jeg selvfølgelig om.

- Som leder vil jeg gjøre en positiv forskjell for de rundt meg, enten det er kunder, kollegaer eller medarbeidere. Og nettopp det håper jeg å gjøre med denne boka også. Jeg håper at den leses av personer som vil ta tak i eller forandre noe i sitt eget arbeidsliv og som har energi og lyst, men kanskje trenger litt tips og inspirasjon. Boka er bygd opp med råd for ulike situasjoner. Er du senior i arbeidslivet kan du få tips og råd for det, er du en hissigpropp kan du få noen smarte råd for å håndtere temperamentet på jobb og det finnes en egen overlevelsesguide for dem som hater åpent landskap.

Bakgrunn

Stine Trygg-Hauger begynte å jobbe i butikk da hun var 15 år gammel, og elsket det. I dag er hun administrerende direktør for Clas Ohlson og sjef for 1.700 ansatte i Norge. Hun elsker fortsatt å jobbe med butikk, og hun spør alle hun møter om de har det gøy på jobb. I denne boken gir hun deg tips og triks for glede og trivsel på arbeidsplassen.

Mer om saken

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss?

Takk for kommentaren!

Kommentar sendt