NHO Service og Handel

Innhold

Betaler tilbake krisestøtte

Nyhet, Næringspolitikk, Handel

Publisert

Året ble langt bedre enn vi kunne forutsett. Kunder har strømmet til for å fornye hjemmet sitt og kjøpe seg interiørlykke. Vi fikk en vekst på over 25 prosent, forteller daglig leder Vebjørn Torsetnes i Kremmerhuset til TV2.

- Tusen takk til myndighetene for at de raskt kom med støtteordninger i mars, skriver daglig leder Vebjørn Torsetnes i Kremmerhuset på Facebook. Nå betaler bedriften tilbake støtten på 1,6 millioner kroner.

Finansminister Jan Tore Sanner (H) synes det er bra at Kremmerhuset velger å betale tilbake støtten. – Jeg synes det er gledelig av to grunner: Både fordi det viser at deler av næringslivet vårt går bra. Men det viser også det samfunnsansvaret mange bedrifter føler på, sier Sanner til TV2.

Doblet omsetning og åpnet nye butikker

Vårt medlem Kremmerhuset opplevde i likhet med de fleste andre en dramatisk situasjon, og stengte butikker da Norge stengte ned i mars 2020. Bedriften ble hardt rammet av sykdom i butikk og et omsetningsfall på nesten 70%.

- Vi var derfor veldig fornøyde med at myndighetene raskt fikk på plass kompensasjonsordninger, og Kremmerhuset fikk utbetalt 1,6 millioner for mars, skriver Vebjørn Torsetnes.

- Men året ble langt bedre enn vi kunne forutsett. Kunder har strømmet til for å fornye hjemmet sitt og kjøpe seg interiørlykke. Vi fikk en vekst på over 25 prosent, omsetningen fra nettbutikken vår mer enn doblet seg og vi åpent to nye butikker. Vi har også ansatt flere mennesker på lager, hovedkontor og i butikkene.

Tar samfunnsansvar

- Kremmerhuset og våre eiere, Canica, er opptatt av det samfunnsansvaret vi har og har derfor besluttet at vi ønsker å betale tilbake den kompensasjonen vi fikk. Det er mange som fremdeles står i en krevende situasjon, og det er viktigere at midlene går til dem som trenger det. Tusen takk til myndighetene for støtteordninger, skriver Vebjørn Torsetnes. Se mer her

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss?

Takk for kommentaren!

Kommentar sendt