NHO Service og Handel

Innhold

REITAN HANDEL går inn i storhusholdning

Nyhet, Handel

Publisert

Innkjøpssammenslutningen GRESS Gruppen AS skifter grossist og velger REITAN HANDEL AS for leveranse av mat til sine over 500 medlemmer innen hotell-, restaurant- og cateringbransjen i Norge.

REITAN HANDEL, som i Norge omfatter blant annet REMA 1000, Narvesen og 7-Eleven, offentliggjorde nylig en plan om å gå inn i markedet for storhusholdning med en ambisjon om å få på plass de første kundene i løpet av 2021.

-Avtalen med GRESS bekrefter vår satsing og inntreden i et nytt og attraktivt marked for REITAN HANDEL. Vi vil tilby en kundetilpasset varestrøm med forutsigbarhet og åpenhet fra leverandør til brukersted. Dette er godt nytt for leverandører, for GRESS, for REITAN HANDEL og for kunden – vår øverste sjef, sier Ole Robert Reitan, adm.dir. i REITAN HANDEL.

GRESS fremforhandler felles rammeavtaler med leverandører til hotell-, restaurant- og cateringbedrifter. GRESS eies av Scandic HotelsCompass Group Norge og Radisson Hotel Group og representerer noen av de største og mest landsdekkende kundene i Norge.

-Storhusholdning er en viktig brikke i vår strategi om å forsterke det vi allerede er gode på, samtidig som vi fornyer oss og vokser i et nytt og spennende marked. Økt valgfrihet innen distribusjon til restauranter, hoteller og catering-selskaper er etterlengtet og etterspurt av både kunder og leverandører. Vi har kompetansen og infrastrukturen som skal til for å lykkes og bringe verdi for alle parter, sier Ole Robert Reitan.

REITAN HANDEL skal utnytte ledig kapasitet og eksisterende infrastruktur i satsingen, blant annet et 30.000 kvadratmeter lager på Vinterbro utenfor Oslo, som lenge har vært tiltenkt satsningen på storhusholdning.

Markedet for hoteller, restauranter og cateringbedrifter, også kjent som HORECA-markedet, har en årlig omsetning på om lag 28 milliarder kroner.

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Fortell oss hva du leter etter og gi oss dine innspill! Hvis du oppgir e-post, kan vi kontakte deg ved behov. Vi kan dessverre ikke besvare alle henvendelser, men din tilbakemelding hjelper oss å gjøre nettstedet bedre.

Takk for tilbakemeldingen!

Takk for tilbakemeldingen!