-Diskusjonen om verdikjeden for dagligvarer er ikke typisk norsk

Publisert

Ole Robert Reitan er CEO i Reitan retail. Foto: NHO

-Du trenger bare kjøpe en svensk avis på neste harrytur for å finne lignende debatter om pris, selvforsyning, maktfordeling og konkurranse, skriver Ole Robert Reitan, CEO i vårt medlem Reitan retail i Nettavisen.

-Reitan retail har lenge ønsket en debatt om priser og konkurranse i bransjen. Åpenhet er noe vi vil ha mer av, og noe som vi mener er sunt. Aktørene i verdikjeden har ulike syn på hvor skoen trykker, og det finnes ulike «sannheter», avhengig av hvor i verdikjeden man befinner seg. I Reitan retail tror vi det tjener konkurransen om flest mulig er så transparente som det går an, skriver Ole Robert Reitan.

Se hele innlegget her

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss?

Takk for kommentaren!

Kommentar sendt