– UMAMI ARENA gir et godt øyeblikksbilde

Publisert

Jostein Treverket, salgssjef hos vår medlemsbedrift Hoshizaki Norge, viser fagsjef hos Storkjøkkenleverandørene, Joe Harald Strand, rundt på standen til Hoshizaki under UMAMI ARENA.

Denne uken gikk UMAMI ARENA av stabelen. På agendaen i år stod rekruttering til mat- og restaurantbransjen, sunnhet til folket og en anledning til å ta pulsen på mat- og restaurant-Norge.

Bennedicte Felix, salg og markedssjef i Kolonihagen på stand sammen med Kolly på UMAMI-messen.

– UMAMI gjør det mulig å møte mange medlemmer på en gang. Jeg får et nyttig innblikk i trender og utvikling som de er opptatt av, og hva deres hverdag består i. På den måten kan vi som arbeidsgiverorganisasjon bistå dem enda bedre i tiden fremover, sier Joe Harald Strand, fagsjef i Storkjøkkenleverandørene.

Han har tatt turen fra egen NHO Service og Handel-stand, til Jostein Treverket, salgssjef hos vår medlemsbedrift Hoshizaki Norge. Treverket viser frem ferske produkter, mens han forklarer både funksjon og design.

For mens smaksprøver, vakre matanretninger og gode lukter er en viktig del av UMAMI ARENA, står også teknologi og innovasjon sentralt.

Viktige temaer

Hvordan mat- og restaurantbransjen skal få tak i riktig arbeidskraft, samt hvordan bransjen kan påvirke forbrukerne sine til å ta sunne kostholdvalg, var to viktige temaer i år.

Temaene er relevante for flere av NHO Service og Handels medlemmer, både innen bransjene Drift og Service, Handel og Storkjøkkenleverandørene.

I så måte var UMAMI ARENA en gyllen mulighet til å ta pulsen på mat- og restaurantbransjen, ikke bare gjennom å være en møteplass, men også via konferansene som ble arrangert.

Møteplass

I tillegg til sterkt oppmøte fra matomsorgen, renholdsbransjen og leverandørene av hvitevarer, var også flere av våre medlemmer innen handel på plass under messen. Kolonihagen og Kolly var blant dem, og fikk god respons fra publikum.

– Vi benytter samtidig muligheten til å knytte nye relasjoner, og tilegne oss ny lærdom, sier Linda Vist, direktør for Handel i NHO Service og Handel.

Deretter slår hun og Strand seg ned på et bord i Electrolux-restauranten som er satt opp for anledningen. De får raskt selskap av nettopp et slikt nytt bekjentskap, nemlig Brede Hemma, daglig leder i Lillehammer Storkjøkkensenter AS og Fredrikstad Storkjøkkensenter AS, og Knut R Johannessen Head of Sales- Business Unit Food i Electrolux Professional AS.

(F.v.) Linda Vist, direktør Handel i NHO Service og Handel, Joe Harald Strand, fagsjef Storkjøkkenleverandørene, Brede Hemma, daglig leder i Lillehammer Storkjøkkensenter AS og Fredrikstad Storkjøkkensenter AS, og Knut R Johannessen Head of Sales- Business Unit Food i Electrolux Professional AS.

Mann
kvinne

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Fortell oss hva du leter etter og gi oss dine innspill! Hvis du oppgir e-post, kan vi kontakte deg ved behov. Vi kan dessverre ikke besvare alle henvendelser, men din tilbakemelding hjelper oss å gjøre nettstedet bedre.

Takk for tilbakemeldingen!

Takk for tilbakemeldingen!