Mekling om trafikkregulerende arbeider
Forhandlingsdelegasjonene: NHO Service og Handel (th) og Norsk Arbeidsmandsforbund (tv). Foto: Baard Fiksdal / NHO SH
Det skal mekles om "Overenskomst for trafikkregulerende arbeider", avtale 597.
Forhandlingsdelegasjonene: NHO Service og Handel (th) og Norsk Arbeidsmandsforbund (tv). Foto: Baard Fiksdal / NHO SH
Det skal mekles om "Overenskomst for trafikkregulerende arbeider", avtale 597.
NHO Service og Handel og Norsk Arbeidsmandsforbund (NAF) har forhandlet om "Overenskomst for trafikkregulerende arbeider", avtale 597, men ble ikke enige.
Forhandlinger om denne overenskomsten startet 3. juni. Når partene ikke er enige, går saken videre til mekling.
Se Overenskomst for Trafikkregulerende arbeider hos Rikmekleren her
Skulle meklingen ikke føre frem, kan det bli streik.
Kravet til økonomi og forskuttering av sykepenger var avgjørende for at det ble et brudd.
- NHO Service og Handel forhandler en lang rekke tariffavtaler på vegne av bransjene våre. Så langt har oppgjøret dessverre vært preget av betydelig avstand mellom partene. Det er kravet om at bedriftene skal forskuttere sykepenger på vegne av staten, og gjøre Navs oppgaver, som er årsaken til konfliktnivået på alle våre avtaleområder. Vi gikk likevel til forhandlingene om overenskomsten for trafikkregulerende arbeider, med håp om å finne en løsning og unngå konflikt, sier forhandlingsleder Karianne Ask i NHO Service og Handel.
Se våre tariffsider på web
Pressekontakt: Baard Fiksdal bfi@nhosh.no eller telefon 93088777
Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss?