Dette er vinneren av Årets service- og handelsbedrift

#205

Tara og Thea Lyche mottok prisen for årets service- og handelsbedrift under NHO Service og Handels årskonferanse, Handlekraft 2019. Foto: Lars Andreas Berg.

Lucky Frisør fikk tildelt prisen for Årets service- og handelsbedrift under NHO Service og Handels årskonferanse, Handlekraft 2019. Heine Wang fra Nokas ble kåret til Årets talsperson i NHO Service og Handel.

Årets service- og handelsbedrift deles ut til en av medlemsbedriftene i NHO Service og Handel som har utmerket seg ved særlig god kvalitet i sine leveranser, ved innovativt arbeid, ved å være en god arbeidsgiver eller ved sin samfunnsnyttige innsats.

I år ble det frisørkjeden Lucky Frisør som trakk det lengste strået da juryen skulle velge mellom de totalt 14 nominerte til prisen. Juryen legger spesielt vekt på Luckys innsats for tiltak som kan gi flere lærlinger i frisørbransjen.

Prisen mottok Lucky Frisør under NHO Service og Handels årskonferanse, Handlekraft 2019.

- Nå ble vi veldig sjokkerte. Dette var ikke forventet, sier Thea Lyche da hun og søsteren, Tara Lyche, mottok prisen til stående applaus fra salen.

- Jeg vil gjerne takke våre fantastiske foreldre som har jobbet så hardt i 41 år for at dette skulle bli mulig. Vi vil også takke alle de fantastiske menneskene vi har ho Lucky Frisør, sier de to.

Den familieeide frisørkjeden, Lucky Frisør, har 41 års fartstid i bransjen. Da startet foreldrene til Thea og Tara, gründer Anders Lyche, sammen med sin kompanjong og kone Noreen Lyche, sin første frisørsalong. Dette har siden vokst til å bli en av Sørlandets ledende frisørkjeder. 

Juryens begrunnelse for Årets service- og handelsbedrift: Lucky frisør vinner for sitt fokus på faglig utvikling og behovet for flere lærlinger i frisørfaget. Det er et familiekonsern som driver sine salonger i Arendal, Grimstad og Tvedestrand. Juryen har lagt vekt på at Lucky Frisør satser på lærlinger og faglig fokus. Lucky frisør er et eksempel på en god arbeidsgiver som driver langsiktig, tar ansvar for opplæring av lærlinger, opplever stabilitet blant sine ansatte og har lavt sykefravær. Dette i seg selv vil være egnet til å bidra til rekruttering til bransjen.

Heine Wang takker for prisen som Årets Talseperson 2019.

Heine Wang kåret til Årets talsperson

Årets talsperson deles årlig ut til en enkeltperson som fortrinnsvis representerer/er ansatt i en av NHO Service og Handels 2.600 medlemsbedrifter.

Heine Wang gikk tidligere i år av som konsernsjef etter å ha bygget opp Nokas, som i dag har 17.000 ansatte og omsetter for åtte milliarder kroner. Han har i en årrekke vært en sterk og engasjert forkjemper for gründerskap, innovasjon og verdiskaping innen sikkerhet og beredskap.

Wang hadde ikke anledning til å være til stede på konferansen, men sendte en videohilsen til forsamlingen.

- Det er med stor ydmykhet jeg tar imot prisen. I over 30 år i business, har noe av det mest motiverende være å møte så mange flinke ambassadører for næringslivet. Viktigheten av å skape arbeidsplasser og verdiskaping er veldig stor. Større enn noen gang på grunn av politiske strømninger. Vi må vi tørre å stå på barrikaden og fortelle hvor viktig vårt bidrag til samfunnet er, sier Heine Wang.

Juryens begrunnelse for Årets talsperson: Heine Wang vinner prisen Årets talsperson fordi han mer enn noen andre har tatt en rolle som tydelig og synlig talsperson åde for en bedrift, for sikkerhet- og beredskapsbransjen og for norsk jobbskaping. Ved selv å ha vært med på å ta Nokas til den posisjonen de har i dag, med 17.000 ansatte, utenlandsetableringer og åtte milliarder kroner i omsetning har Heine Wang troverdighet som talsperson om hva det vil si og hva som trengs for å bygge arbeidsplasser. Gjennom sitt engasjement i bransjearbeidet for å bedre utdanningskravet til vektere og gjennom samarbeid med myndigheter, ikke minst med politiet over lang tid, har Wang bidratt til profesjonalitet i bransjen.

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Fortell oss hva du leter etter og gi oss dine innspill! Hvis du oppgir e-post, kan vi kontakte deg ved behov. Vi kan dessverre ikke besvare alle henvendelser, men din tilbakemelding hjelper oss å gjøre nettstedet bedre.

Takk for tilbakemeldingen!

Takk for tilbakemeldingen!