Nora Helliksen er Årets Talsperson 2022

Nyhet

Publisert

Nora Helliksen har i flere år representert en annen type stemme i bransjen og i varehandelen. Her sammen med Arne Hjeltnes under prisutdelingen. Foto: Silje Eide

Vinner av prisen Årets Talsperson 2022 er Nora Helliksen, gründer, eier og leder av Barents Outdoor og Out Igjen.

Prisen ble delt ut under Handlekraft 2022 den 9. november.

Nora Helliksen og Barents Outdoor, med deres konsept for sertifisering av reparerte klær og utstyr, har på kort tid blitt et erkeeksempel på hvordan sirkulærøkonomien må se ut. Dagens Næringsliv har i år pekt på henne som en kommende stemme fra en bedrift som både er tradisjonsrik og innovativ.

Nora Helliksen har i flere år representert en annen type stemme i bransjen og i varehandelen.

Hun stiller opp på mange arenaer. Et eksempel er Arendalsuka der hun fremmet et budskap om at vi må få en reparasjonsøkonomi med håndverkere som kan reparere, og det mangler vi pr i dag.

Juryens begrunnelse:

"Nora Helliksen tar rollen som talsperson på vegne av endringene som nå finner sted i varehandelen. Hun utfordrer den etablerte retail-logikken gjennom innovativt å satse på reparasjon, gjenbruk og et mer sirkulært samfunn. Hennes eksempel og idealisme bidrar også til å fremme bransjens omdømme, særlig overfor dagens ungdomsgenerasjon. Nora Helliksen har særlig i løpet av året som har gått oppfylt kriteriene som en god talsperson på vegne av både næringslivet, bransjen og egen bedrift. Juryen har derfor valgt henne som vinner av prisen for Årets Talsperson 2022".

Om prisen Årets Talsperson 2022

"Prisen tildeles en person som siden forrige generalforsamling gjennom sitt arbeid, sin formidlingsevne, sin mediedeltagelse, samfunnsnyttige innsats eller sin serviceinnstilling har bidratt i norsk opinion til å løfte bevissthet om og omdømmet til servicebransjen og/eller næringslivet generelt, eller sin bransje eller bedrift spesielt. "

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss?

Takk for kommentaren!

Kommentar sendt