Økt produktivitet og konkurransekraft gjennom digitalisering

Publisert

Digitalisering og robotisering er viktig for vårt medlem Get Inspired. Her fra returhåndteringen. Foto: Get Inspired

– Digitalisering er en nødvendighet for å være konkurransedyktig. Det sier Sindre Landevåg, CEO hos vårt medlem Get Inspired.

Sindre Landevåg er CEO hos Get Inspired. Foto: Get Inspired

Landevåg er tydelig på at digitalisering øker effektiviteten og at det er forventet av både arbeidstakere og kunder.

GetInspired.no har blitt kåret til årets norske nettbutikk hele tre ganger i løpet av de siste åtte årene. Mye av bedriftens suksess kan spores tilbake til et stort engasjement og kunnskap rundt teknologi og digitale løsninger med det mål å forenkle kundenes kjøpsopplevelse og "gi hver eneste kunde kundeservice i toppklasse".

Mer effektiv retur

- Get Inspired er langt fremme med digitalisering. Vi jobber nok med digitalisering på alle områder i bedriften og er dyktige på å ta kloke beslutninger basert på dette, forteller Landevåg entusiastisk.

Han trekker frem returprosessen som et eksempel på hvordan digitalisering fungerer spesielt gunstig med tanke på at prosessen eliminerer feil og gir bedre nøyaktighet.

- Tidligere hadde vi et returskjema hvor kundene måtte fylle ut med penn og papir. Dette gav rom for skrivefeil og feil-tolkning, samtidig som det skapte manuelt arbeid i retur-håndteringen internt i bedriften.

I tillegg til å være en lite effektiv prosess for de ansatte, var dette også en svært tungvinn prosess for kundene. I dag har de en digitalisert returprosess hvor kunden, med enkle steg, registrerer returen ved få tastetrykk. - Dette skaper tydelighet og gir mindre rom for misforståelser for kunden, fortsetter han.

Sømløs opplevelse

Digitalisering av returprosessen har gitt kundene til Get Inspired en mer problemfri opplevelse.

- I løpet av de to siste årene har vi effektivisert returprosessen med cirka 50 prosent. Det betyr at kundene nå opplever en langt mer sømløs og effektiv returbehandling enn tidligere. Digitaliseringen har samtidig gitt oss et bedre grunnlag for analyser og rapporter knyttet til returer enn det vi tidligere hadde.

Get Inspired har også implementert digital funksjonalitet som anbefaler riktig størrelse for brukeren.

- Dette baserer seg på tidligere kjøp og informasjon kunden fyller inn når de skal velge størrelse. Det reduserer retugraden og betrygger kunden om at de velger riktig størrelse. Det er en automatisert prosess som benytter returdata vi har mottatt fra våre kunder, avslutter han.

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Fortell oss hva du leter etter og gi oss dine innspill! Hvis du oppgir e-post, kan vi kontakte deg ved behov. Vi kan dessverre ikke besvare alle henvendelser, men din tilbakemelding hjelper oss å gjøre nettstedet bedre.

Takk for tilbakemeldingen!

Takk for tilbakemeldingen!