Ren Tilstedeværelse har gleden av å kunne tilby et oppfølgingskurs til endagsamlingene "Opplæring i HA", som ble arrangert i 2024. Dette er et kurs for viderekommende, og det er krav til kat deltakerne enten har gjennomført endagskurset i 2024, eller har tilsvarende kompetanse.
Kurset gjennomføres som en lunsj til lunsj samling, på hotell Gabels Hus, sentralt beliggende på Frogner, i Oslo. Kurset fokuserer på hvordan skape god kommunikasjon i partssamarbeidet, ved at man blir kjent med seg selv, egne preferanser og stil, og er bevisst seg selv og at vi er ulike i vår måte å kommunisere og samhandle på. Vi vil benytte oss av kartleggingsverktøy som åpner for selvrefleksjon og nysgjerrighet på andre, samt rollespill hvor deltakerne får øve seg på samarbeidsferdigheter relatert til egen rolle, plikter og ansvar.
Til å hjelpe oss har vi fått med oss Assessit (i samarbeid med en referansegruppe fra prosjektledelsen og representanter fra ledelse og tillitsvalgte i Ren Tilstedeværelse), som vil stå for utviklingen og gjennomføringen av det faglige programmet.
Det er kun 30 plasser tilgjengelig på dette kurset, og det er et krav at man møter som par (likt antall tillitsvalgte og ledelse) fra hver virksomhet. Alle RT prosjektvirksomheter er garantert plass til et par. Deretter blir det førstemann til mølla/venteliste.
Vi ber om at dere melder på deltakere senest 30 dager før kursstart.
Hilsen prosjektledelsen, Trine Ingeborg og Jon
Program
Program
- Samling del 1 (1/2 dag)
Kl. 11.00 Velkommen
Bli kjent, bildekort
Skape godt læringsklima
- Kl. 12.00 Lunsj
- Kl. 13.00 Samarbeid
Preferanser i samarbeid – Diversity Icebreaker
- Kl. 14.30 Tillit – Hva er det og hvordan?
- Kl. 15.00 Bruke innsikten fra teori om samarbeid, tillit og DI i rollespill bygget rundt §5 og §9
- Kl. 17.00 Slutt for i dag
- Samling del 2 (1/2 dag)
- Kl. 08.30 God morgen, tilbakeblikk, læringspunkter
- Kl. 09.00 Kommunikasjon med øvelser og treningscase om forhandlinger
- Kl. 11.30 Avslutte, oppsummere, dele i kollegaveileder-par
- Kl. 12.00 Lunsj
Takk for i dag