NHO Service og Handel

Innhold

Konkurranseutsetting

NHO Service og Handel mener at konkurranse er en sterk drivkraft for innovasjon. Godt fungerende konkurranse gir økt produktivitet i offentlig tjenesteproduksjon og bidrar dermed til bærekraftige velferdsordninger.

  1. Nyhet, Offentlige anskaffelser Konkurranseutsetting

    Nytt verktøy for bedre kvalitet i kontraktoppfølging

    Et nytt verktøy for bedre kvalitet i kontraktoppfølging lanseres nå. Henrik Bjørge, advokat og spesialrådgiver i NHO Service og Handel, har deltatt i pilotfasen ved utviklingen av verktøyet.

  2. Nyhet, Offentlige anskaffelser Konkurranseutsetting

    Ønsker å stoppe anbudsjuks med tilsyn

    – Ingen har i dag ansvar for å føre tilsyn med offentlige anskaffelser såfremt det ikke kommer en klage. Det taper samfunnet store summer på, skriver Lars Sørgard, konkurransedirektør i en kronikk.

  3. Nyhet, Offentlige anskaffelser Konkurranseutsetting, kvalitet

    Starter ny ordning for sertifisering av innkjøpere

    25. september gikk startskuddet for sertifiseringsordningen (SOA), som NHO har vært pådriver for og som Difi skal drifte.

NHO Service og Handel har laget et hefte om myter og fakta om konkurranse. Vi ser særlig på helse- og omsorgstjenester.

Vi har analysert 190 kommuner og laget rapporter for 90 av disse. Det viser hvem som er best på kvalitet og kostnader.

Bedre Tjenester.no gir råd og praktiske verktøy som politikere, innkjøpere, leverandører og ansatte trenger for å lykkes med konkurranseutsetting av offentlige tjenester.

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Fortell oss hva du leter etter og gi oss dine innspill! Hvis du oppgir e-post, kan vi kontakte deg ved behov. Vi kan dessverre ikke besvare alle henvendelser, men din tilbakemelding hjelper oss å gjøre nettstedet bedre.

Takk for tilbakemeldingen!

Takk for tilbakemeldingen!