Evaluering av tjenesteleveransen

Publisert

NHO Service og Hnadel har lenge pekt på at dialogen mellom oppdragsgiver og leverandøren ofte er mangelfull under tjenesteleveransen. I noen tilfeller fører det til misnøye fra begge parter under hele oppdraget.

Sist oppdatert sept 2023.

-Dårlig kommunikasjon gjør at tjenestene får en mindre nytteverdi for partene. De blir dyrere enn nødvendig og partene er ofte dømt til å gjenta de samme feilene ved neste anskaffelse. Det er derfor utarbeidet et nytt verktøy som kan bidra til å øke verdien og opplevelsen på begge sider. Det skal også være et praktisk bidrag til å drive frem innovasjon i hver anskaffelse, sier Bjørge.  

NHO Service og Handel har bidratt til verktøyet. Målet er at dette skal gi flere veiledning til evaluering av leveransen på en objektiv og saklig måte. Erfaringene fra leveransen kan bedre neste anskaffelse eller leveranse.
 
Skjemaet sørger for at både oppdragsgiver og leverandøren  kommer til ordet, samt gir mulighet til å lagre viktige oppfatninger hos partene. Målet er også å bli bedre samarbeidspartnere, samtidig som det gjennomføres en kontraktsmessig oppfølgning av leveransen. 
 
NHO Service og Hnadel anbefaler derfor alle våre medlemmer å bli kjent med det nye verktøyet. Det kan også fungere ovenfor egne underleverandører.

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss?

Takk for kommentaren!

Kommentar sendt