Compass Group skal drifte Næringslivets hus

nho-huset

NHOs bygg, Næringslivets hus på Majorstuen i Oslo.

Compass Group Norge AS har vunnet Facility Management kontrakt i Næringslivets hus, melder NHO Eiendom AS.

Alle tjenester, som tidligere har blitt levert av flere leverandører og internt i Eiendom, samles i en kontrakt. Det har vært stor interesse for å levere tilbud i prosessen og tilbudene som er mottatt har gjennomgående vært av høy kvalitet. Ernst & Young har bistått NHO gjennom innkjøpsprosessen. Arbeidet som startet i desember 2020 er nå ferdigstilt og kontrakten er tildelt Compass Group Norge AS.

- Dette er en stor og viktig kontrakt for begge parter hvor vi endelig får vist frem vårt nye flaggskip UNISON, som skal være vårt fremtidige FM-konsept, sier Multi Service Business Director Stig A. Kristiansen.

Totalt var 11 medlemsbedrifter i NHO invitert og7 leverte tilbud. Tilbydere ble evaluert og rangert ut fra like kriterier. Alle komponenter, foruten skal-krav, ble vurdert med en kvantitativ score som ble vektet sammen til en totalscore. Kvalitet på tjenesteleveransene sammen med faktorer som HR-prosesser, HMS, bærekraft, partnerskap- og innovasjon samt lokalt team ble tillagt størst vekt.

- Til slutt sto vi igjen med tre leverandører hvor Compass Group AS til slutt leverte det beste totaltilbudet, forteller eiendomssjef Tom Valen Pettersen i NHO.

Det nye konseptet fra Compass Group Norge AS som heter Unison, vil iverksettes fra 1. september og har en to måneders implementeringsperiode.

Det nye konseptet kommer med en rekke nye tjenester og oppgraderinger.

Kantinen, som fra nå av vil bli Personalrestaurant, får bistand til å utvikle matkonseptet fra Gunnar Hvarnes som arbeider sentralt i Compass Group Norge. Gunnar Hvarnes har blant annet vært kaptein på det norske kokkelandslaget, kjøkkensjef for flere kjente restauranter i Oslo og sist, men ikke minst, har han bronsemedalje fra Bocuse d'Or i 2011.

Resepsjon, som fremover vil bli Servicesenter, vil få utvidede leietaker- og gjestestyrte Concièrge-tjenester. Nye kaffemaskiner i minikjøkken, vil installeres i forbindelse med oppstart av ny kontrakt. Samtidig vil vi installere tappetårn for kjølt drikke- og kullsyrevann i de samme minikjøkkenene, samt i kantinen for at øke totalopplevelsen på arbeidsplassen. Det blir også Vendingmaskiner med snacks og drikke i fellesarealer. Som følge av økt behov for digitale møter vil Møtesenteret få en dedikert person i det lokale teamet som innehar tung AV-teknisk kompetanse for å bistå leietakere og gjester.

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss?

Takk for kommentaren!

Kommentar sendt