Coor vant milliard-avtale med Equinor

leder

Anna Carin Grandin er konsernsjef i Coor. (Foto: Peter Knutson)

Equinor forlenger en kontrakt på halvannen milliard kroner over fem år med vårt medlem Coor om leveranse av servicetjenester.

Coor har siden 2014 levert facility management (FM) til Equinor. Nå har Equinor valgt å forlenge samarbeidet gjennom å inngå en ny avtale for servicetjenester ved Equinors produksjonsanlegg.

Avtalen har varighet på fem år med opsjon på forlengelse i ytterligere tre år og har en årlig kontraktsverdi på om lag 300 millioner kroner, inklusive Coors estimat for årlige variable volumer. Oppstart av avtalen er 1. november 2021.

Jobb for 200 personer

Avtalen innebærer at Coor skal levere og utvikle en rekke servicetjenester til Equinors ansatte ved selskapets produksjonsanlegg. Dette inkluderer bl.a. renhold, kantine, vaktmestertjenester, internservice, leirdrift og operasjonelt KHMS-arbeid. Coor har i underkant av 200 ansatte som jobber i kontrakten i dag.

– Vi er veldig glade for at Equinor gir oss ny tillit. Equinor-oppdraget er ett av Nordens mest spennende og stimulerende IFM-oppdrag, og at Equinor velger å fortsette samarbeidet bekrefter vår sterke posisjon både i Norge og i Norden, sier Anna Carin Grandin, konsernsjef i Coor.

Avtalen er inngått etter forsyningsforskriften og det er derfor to ukers karenstid i forkant av signering.

Housing-avtale

Coor har også nylig inngått en ytterligere samarbeidsavtale med Equinor om «housing-tjenester». Dette er tjenester tilknyttet Equinor sin bolig- og flyttetjeneste. Avtalen har varighet på 16 måneder fra og med 1. november 2021 med en forventet årlig verdi på 40 millioner kroner. Equinor har mulighet til å forlenge avtalen med ytterligere 12 måneder.

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss?

Takk for kommentaren!

Kommentar sendt