Enormt sykefravær skaper trøbbel for Ghazi (26): – Dette har kostet oss dyrt

Fra venstre: Ghazi Khder Jezdin (Support Service Partner AS), Jorulf Brøvig Silde (NHO SH) og Patrick Solrunarson (Support Service Partner AS).

Sykefraværet skyter til himmels i service- og handelsbransjen. NHO Service og Handel ber staten om å ta regningen for koronarelatert fravær fra dag fire. – Korona gir mange fraværsdager som gjør at vi nå sitter med hele regningen, sier Ghazi Khder Jezdin som er daglig leder i kantine- og renholdsselskapet Support Service Partner AS i Tønsberg til Tønsberg Blad/Vestviken24.

I den første uken i januar hadde vi et enormt høyt sykefravær. Det var helt forferdelig. Vi hadde ikke nok ansatte til å bemanne alle oppdragene våre. Samtidig var det svært krevende å finne nye folk. Det er veldig gledelig at regjeringen går inn for mer testing og mindre karantene, sier Ghazi Khder Jezdin.

Mer om saken

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss?

Takk for kommentaren!

Kommentar sendt