-Å gi kundene opplevelser hindrer butikkdød

Publisert

Leif Bache-Mathiesen

Leif Bache-Mathiesen er bransjedirektør i NHO Service og Handel. (Foto: Baard Fiksdal).

-Det er butikker som yter god service og gir kundene en opplevelse som vil overleve butikkdøden, sier NHO Service og Handel til NRK. Da bakeren i Ringebu gikk konkurs, snudde bygdefolket seg rundt på hælen og laget spleiselag.

– Da bakeren gikk konkurs, hadde vi allmøte og ble enige om at vi måtte gå inn og starte ny virksomhet her. Stedet og bakeren er så viktig for utvikling av sentrum her i Ringebu, forteller Christian Asphoug og Silje Flatmoten.

– Butikker som yter god service og gir en merverdi og opplevelse utover varene er de som kommer til å overleve. Det handler ikke så mye om å øke salget der og da, men at kundene etter kjøpet har en så god opplevelse at de kommer tilbake, sier bransjedirektør Leif Bache-Mathisen i NHO Service og handel.

Bache-Mathisen mener at butikker som skal overleve må ta kundebehandling på alvor, ellers vil kundene forsvinne. NHO-direktøren mener at flere butikkdrivere forstår at man må drive annerledes enn tidligere på grunn av den økte konkurransen og at kundene krever mer av fysiske butikker.

NRK har mer om saken

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Fortell oss hva du leter etter og gi oss dine innspill! Hvis du oppgir e-post, kan vi kontakte deg ved behov. Vi kan dessverre ikke besvare alle henvendelser, men din tilbakemelding hjelper oss å gjøre nettstedet bedre.

Takk for tilbakemeldingen!

Takk for tilbakemeldingen!