Slik er verneombud-avgift

Nyhet, Drift og Service, Renhold

Publisert

(Foto: Colourbox).

I disse dager vil renholdbedrifter få krav om å betale avgift til verneombudsordningen. Her er hva du trenger å vite om ordningen.

Verneombudsordningen finansieres gjennom en årlig innbetaling av avgift fra alle virksomheter innen hotell, restaurant og renhold. Dette gjelder uavhengig av om du er medlem i NHO Service og Handel eller andre organisasjoner.

Fakturautsendelse er vanligvis i september.

Avgiften har lovhjemmel i forskrift om administrative ordninger på arbeidsmiljølovens område §14-3. Ordningen omfatter alle virksomheter innen overnatting, servering og renhold.

Se mer her:

Ofte stilte spørsmål om ordningen

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Fortell oss hva du leter etter og gi oss dine innspill! Hvis du oppgir e-post, kan vi kontakte deg ved behov. Vi kan dessverre ikke besvare alle henvendelser, men din tilbakemelding hjelper oss å gjøre nettstedet bedre.

Takk for tilbakemeldingen!

Takk for tilbakemeldingen!