Nye allmenngjorte lønnssatser - slik blir de nye satsene
Oppjusterte satser for overnattings-, serverings- og cateringvirksomheter er blitt allmenngjort. De nye satsene trer i kraft 6. november 2026.
Oppjusterte satser for overnattings-, serverings- og cateringvirksomheter er blitt allmenngjort. De nye satsene trer i kraft 6. november 2026.
Tariffnemnda har vedtatt oppjusterte satser i Forskrift om allmenngjøring av tariffavtale for overnattings-, serverings- og cateringvirksomheter i etterkant av vårens hovedoppgjør. Ikrafttredelse er 6. november 2026.
Forskriften gjelder nå også i Ny-Ålesund og Longyearbyen på Svalbard.
| For unge arbeidstakere: | |
| Inntil 17 år: | kr 153,08 |
| 17 år: | kr 162,58 |
| 18 år: | kr 176,84. |
| Begynnerlønn for arbeidstakere over 20 år / etter 4 md. praksis over 18 år: | |
| Begynnerlønn | kr 215,29. |
| Ved fratrekk i bruttolønnen for innkvartering i bedriften, gjelder følgende satser: | |
| For enkeltrom | kr 699,99 pr. md |
| For dobbeltrom | kr 455,28 pr. md. |
Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss?