NHO Service og Handel styrker seg på handel og B2C

Publisert

Elin Lothe Haga er ansatt som kommunikasjonsrådgiver i NHO Service og Handel. Lothe skal særlig jobbe med landsforeningens økte satsing på handel, og på salg til privatpersoner (B2C).

Elin Lothe startet i ny jobb denne uken. Hun er utdannet journalist ved Universitetet i Stavanger og kommer fra en jobb som kommunikasjonsrådgiver i Frisk Gruppen, arbeid,- inkludering- og helsebedrift. Hun har tidligere jobbet i lokalavisa Grannar i Vindafjord utenfor Haugesund.

Store og tunge aktører innen handel og B2C som XXL, IKEA, Normal, Cutters og Raise Gruppen (eier bl. a. Nikita) har nylig gått inn som medlemmer og bidratt til at NHO Service og Handel vokser sterkt. Innen handel har NHO Service og Handel nå 1.600 virksomheter med 18.000 årsverk og 113 milliarder i omsetning. Innen Frisør og Velvære har landsforeningen så å si hele bransjen med 1450 virksomheter med 6000 årsverk og 5 milliarder i omsetning. Som medlem nyter bedriftene godt av bistand innen arbeidsrett og medlemsservice. Mange setter særlig pris på NHOs regionapparat som gjør at bedriftene får hjelp der de holder til.

-Å styrke kommunikasjon innen handel og B2C er naturlig ut fra den sterke veksten vi nå opplever på disse områdene. Vi ønsker å synliggjøre trender og utvikling, samt vise handels betydning i samfunnet, der sysselsetting, bærekraft og miljø er viktige stikkord, sier Anne-Cecilie Kaltenborn, adm. dir. i NHO Service og Handel.

Kvinne

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss?

Takk for kommentaren!

Kommentar sendt