Og de nominerte er..

Nyhet

Publisert

Fra venstre: Tor Andreas Bremnes, Manpower, Vebjørn Torsetnes, Kremmerhuset og Anne Sofie Nystad, Mode Studio.

Den 4 november, under Handlekraft 2021, skal vi kåre Årets talsperson og Årets Service og Handelsbedrift. Etter en hard runde, med mange gode forslag, sitter vi nå igjen med en shortlist som juryene har konsentrert seg om. Her er de nominerte.

Til prisen Årets talsperson 2021 er følgende nominert:

Tor Andreas Bremnes, Manpower, bemanningsbransjen
Tor Andreas Bremnes er ansatt i Manpower. Han er en av de fremste bransjeambassadørene gjennom bemanningsbransjens ambassadørprogram. Som folkevalgt i Arbeiderpartiet og tillitsvalgt i Handel og Kontor har han hatt en god evne til å komme i dialog med politikere fra et bredt spekter av politiske partier. Han har vært flink til å presentere bemanningsbransjens samfunnsverdi gjennom 2020 og 2021. I denne perioden har han representert bransjen i en lang rekke møter og vært med på å spre kunnskap om bemanningsbransjen. 16. desember var uttalelser fra Tor Andreas utgangspunkt for innlegg på Stortingets talerstol.

Vebjørn Torsetnes, Kremmerhuset, handel
Siden forrige generalforsamling har Vebjørn Torsetnes hatt en klar, uredd og tydelig stemme i møte med myndigheter og samarbeidspartnere. Han bidrar til å øke kjennskapen og bevisstheten om hvordan handelsnæringen har hatt det og hva som har vært viktig for bransjen gjennom en svært krevende pandemi.

Anne Sofie Nystad, Mode Studio AS, NFVB
Anne Sofie Nystad og Mode Studio AS har vært en fremragende talsperson for å synliggjøre utfordringene i bransjen gjennom pandemien. Samtidig har hun/de også evnet å fremsnakke bransjen med gode rekrutteringshistorier i møte med frisørmangelen. Mode har dessuten markert seg som en innovativ servicebedrift som satser på bærekraft og godt arbeidsmiljø.

I juryen for prisen sitter Peter Markovski, kommunikasjonsdirektør, NHO, Per Christian Johansen, representant fra styret i NHO SH og Lars Håkon Grønningen, redaktør i e24, som representant fra media.

Til prisen Årets Service og Handelsbedrift 2021 er følgende nominert:
#205

Hurdalsjøen Recoverysenter
Hurdalsjøen Recoverysenter er verdens første psykiatriske sykehus som har satset systematisk på nedtrapping av medisiner. Tilbudet har høstet en god mottakelse hos brukerorganisasjonene som lenge har etterlyst medikamentfri psykiatrisk behandling. Tilbudet har suksesshistorier og får betydelig oppmerksomhet i inn- og utland. De har også gode brukerundersøkelser. Det siste året har Hurdalsjøen Recoverysenter vært synlig i media og kjempet for å beholde fritt behandlingsvalg. De har blant annet hatt Erna Solberg og Bent Høie på besøk. Flere av brukerne har også stilt opp på politikerbesøk og i media for å fortelle hvor avgjørende Hurdalsjøen har vært for dem. For mange har det vært snakk om liv eller død.

#205

Oda
Oda ble startet i 2013 av 10 gründere med et mål om å gjøre hverdagen enklere for folk. Oda har en revolusjonerende teknologi og verdikjede. Oda er en teknologi- og logistikkbedrift som leverer til privatpersoner og bedrifter på Østlandet. Oda har et utvalg som et supermarked, med priser som i lavprisbutikkene. Oda har eget bakeri og samarbeider med store og små merkevarer. Du finner også hundrevis av skreddersydde oppskrifter og middagstips. Odas er eksempel på tjenesteinnovasjon som nå eksporteres til Tyskland og Finland.

#205

Support Service Partner AS
Support Service Partner startet som et lite renholdsfirma i 2013. Selskapet ble etablert av Patrick Solrunarson og Ghazi Khder, som da bare var 18 år gamle. Det eneste de unge gründerne hadde var noen mopper, pågangsmot og en stor visjon. De hadde en drøm om å øke trivselen på norske arbeidsplasser og på den måten gjøre Norge til et bedre sted. Den drømmen kjemper de fortsatt for.

I juryen for prisen sitter Peter Markovski, kommunikasjonsdirektør NHO, Per Christian Johansen, representant fra styret i NHO SH og Kristin Alsos, forskningssjef FAFO, representant fra arbeidstakersiden.

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss?

Takk for kommentaren!

Kommentar sendt