Ole Robert Reitan inn i NHOs styre

Fra venstre: Ole Erik Almlid, Ole Robert Reitan og Vegard Einan. Foto: NHO SH
Reitan-sjef Ole Robert Reitan går inn i NHOs styre. Der skal han jobbe for NHO Service og Handels 7200 medlemsbedrifter.
Fra venstre: Ole Erik Almlid, Ole Robert Reitan og Vegard Einan. Foto: NHO SH
Reitan-sjef Ole Robert Reitan går inn i NHOs styre. Der skal han jobbe for NHO Service og Handels 7200 medlemsbedrifter.
Reitan ble valgt inn i styret på NHOs generalforsamling torsdag. Han er CEO og eier i Reitan Retail AS, medlemsbedrift i NHO Service og Handel og NHOs største landsforening.
Ole Robert Reitan lover å engasjere seg sterkt for handels- og tjenestebransjene i NHO-styret.
– Jeg går inn i styret med engasjement og et sterkt ønske om å løfte perspektivene til tjeneste- og handelsnæringen. På vegne av de 7200 medlemsbedriftene i NHO Service og Handel tar jeg med meg kremmerblikk, kundefokus og troen på at vi må tenke positivt og offensivt i urolige tider, for å sikre et ansvarlig og fremtidsrettet næringsliv, sier Reitan.
Vegard Einan, adm. direktør i NHO Service og Handel, understreker viktigheten av å få en så engasjert og erfaren kapasitet som representant landsforeningens bransjer inn i NHO-styret:
– Jeg er svært fornøyd med å ha Ole Robert Reitan med på laget. Å ha en privat eier og bedriftsbygger fra NHO Service og Handel i styret i NHO vil være en stor fordel for våre 7200 medlemsbedrifter. Reitan forstår verdien av inkludering, jobber daglig med lokal verdiskaping over hele landet, og har god kunnskap om kjøpmannsfaget. Dette vil være en styrke for alle våre medlemsbedrifter og bransjer, sier Einan.
Han tror Reitan har mye å tilføre NHO-felleskapet.
– Jeg ser virkelig frem til å samarbeide med Ole Robert for å gjøre NHO enda bedre. Hans bidrag i NHOs styre vil utvilsomt være av stor verdi, og jeg er sikker på at vi sammen kan oppnå mye, sier Vegard Einan som overtok rollen som toppsjef i NHO Service og Handel nå i mai, etter å ha vært regiondirektør for NHO Viken Oslo.
Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss?