-
Åpenhetsloven: Én av fem mangler redegjørelse på nettsidene
Av 500 kontrollerte virksomheter bryter en femtedel kravet om at redegjørelse skal offentliggjøres på nettsidene, melder Forbrukertilsynet.
-
Bedre begrunnelser kan lette innsynsarbeidet
Arbeidsbelastningen i forbindelse med innsynsbegjæringer øker. Kan det avhjelpe noe med bedre begrunnelser, spør Henrik Bjørge, advokat/spesialrådgiver i NHO Service og Handel i en kommentar i Anbud365.
-
Fornuftig å vekte enkeltindivid i en servicetjeneste?
Med respekt for at evaluering av tilsynelatende like tilbud kan «kreve sin innkjøper», er det med en viss uro over økt etterspørsel om persondata og presset som legges på bedrifters første- og andrelinje ansatte når oppdragsgiver bestemmer seg for å gå langt inn i bedriftens egen vurdering om hvilket servicepersonell som benyttes på oppdraget.
-
Å kjøre på en elg
Det var mange drømmer som gikk til helvete den kvelden Geir Hedenstad kjørte på en elg.
-
På tide å ta i bruk reservelaget
Norske bedrifter skriker etter arbeidskraft. NHO og NHO Service og Handel ber medlemsbedriftene bli flinkere til å inkludere folk som står utenfor.
-
Inkluderingspris til REMA 1000
Vinneren av årets Ringer i Vannet-pris er REMA 1000. Ringer i Vannet er en NHO-utviklet satsing på arbeidsinkludering hvor næringslivets behov står i sentrum.
-
Bakehuset hedret med Ringer i Vannet-prisen 2025
Bakehuset mottok i dag Ringer i Vannet-prisen 2025 – en hedersutmerkelse fra Arbeid & Inkludering i NHO SH til virksomheter som gjør en fremragende innsats for å inkludere mennesker i arbeidslivet.