NHO Service og Handel

Innhold

Tjenester for mennesker - av mennesker

Siste nytt:

  1. Nyhet, Næringspolitikk, Helse og velferd kvalitet, helsepolitikk, helseogvelferd

    Med kvalitet som tema

    Pleiefaglig kvalitet, sykefravær, og individtilpasset omsorg var tema da eldrebyråd i Oslo, Tone Tellevik Dahl i går besøkte vår medlemsbedrift Paulus sykehjem (Attendo).

  2. Nyhet, Næringspolitikk, Handel handel, miljø, handelspolitikk, kvalitet

    Rydder søppel før fuglene kommer

    Handelens Miljøfond støtter nå ryddeaksjoner over hele landet som skal sørge for søppelfrie hekkeområder før fuglene kommer.

  3. Nyhet, Helse og velferd, Språktjenester kvalitet, miljø, helsepolitikk

    Hero Tolk leder an med miljøvern

    Bedrifter som ikke tenker miljøvern vil slite. Derfor har vår medlemsbedrift Hero Tolk satset og blitt en av de i bransjen som har kommet lengst med ISO-sertifisering.

  4. Nyhet, Lønn og tariff oppgjøret2019

    Slik søker du disp fra streik

    Det kan blir streik fra 1.april. Her er det du trenger å vite om du skal søke dispensasjon.

  5. Nyhet, Næringspolitikk, Tall og fakta, Handel handel, kvalitet, handelspolitikk, miljø

    2 av 3 forbrukere er blitt mer miljøbevisste

    2 av 3 forbrukere mener at miljøegenskaper ved produkter og tjenester har fått økt betydning. Deres preferanser blir lyttet til av bedriftsledere. 1 av 2 bedriftsledere venter økte miljøkrav.

  6. Nyhet, FDV, Kantine kvalitet, miljø, Fdvpolitikk

    4 av 10 kantiner lykkes

    Tall fra Østfoldforskning viser at det kastes 29.000 tonn spiselig mat fra hoteller, kantiner, restauranter og servicehandel. Men mange er på god vei mot bedring. Over 4 av 10 kantiner har nådd sin målsetting om å kaste mindre mat.

  7. Nyhet, Lønn og tariff, Helse og velferd Lønn og tariff, Helse og velferd

    NHO Service og Handel har fått medhold i Rikslønnsnemnda

    Rikslønnsnemnda har behandlet tvisten mellom Norsk Sykepleierforbund og NHO Service og Handel vedrørende revisjonen av Pleie- og omsorgsoverenskomsten for tariffoppgjøret 2018.

Nyheter om oppgjøret 2019 finner du her

Aktuelt fra Arbeidsliv:

  1. Nyhet, Arbeidsrett

    Høyesterettsdom om lønn under permittering

    Ved betaling av sykepenger gjelder det en øvre grense på 6 G. Høyesterett klargjør at tilsvarende begrensning ikke gjelder ved permittering.

  2. Nyhet, Arbeidsrett

    Endringer i permitteringsregelverket fra 2019

    Endringer i regelverket innebærer blant annet en forlenget arbeidsgiverperioder.

  3. Nyhet, Arbeidsrett

    Endringer i arbeidsmiljøloven om innleie og ny definisjon av fast ansettelse

    Fra 1. januar 2019 er det flere endringer i arbeidsmiljøloven som får betydning for bruk av innleie.

Kalender - se hva som skjer:

  1. 27. mars 2019

    NHOs HMS-dag 2019

    Godt arbeidsmiljø lønner seg, det påvirker både sykefravær og bedriftens lønnsomhet. På NHOs HMS-dag presenterer vi analyser som viser hvordan bedriften kan tjene på godt arbeidsmiljø. Du får også praktiske råd og eksempler på hva du kan gjøre for å påvirke arbeidsmiljøet i din bedrift.

  2. 2. april 2019

    Asperger syndrom i arbeid

    Mennesker med Asperger syndrom, står oftest utenfor arbeidslivet, til tross for at de ofte har kvaliteter og kompetanse som etterspørres i arbeidslivet. Flertallet har også tilleggsdiagnoser, som f.eks. ADHD og ulike psykiske lidelser.

  • Veiledere innen jus og HMS
  • Maler og kontrakter 
  • Chat der du får hjelp fra vårt medlemssenter 
  • Tilgjengelige medlemsfordeler og medlemstjenester fra
  • NHO Alt om bedriftens medlemskap
Anne-Cecilie Kaltenborn

Anne-Cecilie Kaltenborn er adm. dir. i NHO Service og Handel

Våre bransjer:

NHO Service og Handel har laget et hefte om myter og fakta om konkurranse. Vi ser særlig på helse- og omsorgstjenester.

Rapporten beskriver hele Helsenæringens verdikjede, både offentlige og private aktører, i tall.

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Fortell oss hva du leter etter og gi oss dine innspill! Hvis du oppgir e-post, kan vi kontakte deg ved behov. Vi kan dessverre ikke besvare alle henvendelser, men din tilbakemelding hjelper oss å gjøre nettstedet bedre.

Takk for tilbakemeldingen!

Takk for tilbakemeldingen!