NHO Service og Handel

Innhold

Nytt nettverk for framtidas bærekraft i drift- og service

gruppebilde

Fra venstre: Ingeborg Malterud, (NHO Service og Handel), Øivind Dahle (Frøiland Bygg Skade), Nicoline Skrent-Ellingsen (Coor), Martin Keiserud (Coor), Fredrik Hannestad (ISS), Hege Wilsbeck (Mitie), Lydia Lineikro (Fazer), Hege Sørlie (ISS), Per Christensen (Fazer), Hilde E. Bjerke (Bedriftsrådgiver), Roger Urhaug (Toma), Wenche Holm (Sodexo), Thomas Mydland (4Service) Jorulf Brøvig Silde (NHO Service og Handel), Sindre Ulvestad (Polygon). Terje Nøstdal (Recover Nordic) og Andreas Friis (Sustainability Hub) er ikke med på bildet. Foto: Baard Fiksdal)

Bedre klimafotavtrykk og bedre inkludering er mål for et nytt nettverk for drift- og servicebedrifter i NHO Service og Handel som starter opp denne uken.

Næringslivet sitter på mange av nøklene til et mer bærekraftig samfunn. Våre bedrifter ønsker å bidra til å løse miljø- og klimautfordringer og redusere utenforskap gjennom inkludering i arbeidslivet, samtidig som vi vil bidra til seriøs og lønnsom næringsvirksomhet.

Tjenestesektorens verdikjede er viktig for miljømessige og sosiale forhold. Bærekraft, miljø og inkludering har gått fra å være pynt på kaka til å bli kjernevirksomhet i bedriftene.

Det nye nettverket tar utgangspunkt i FNs bærekraftsmål og operasjonalisere disse for drift- og servicebransjen. Aktiviteter som muliggjør heving av nivået på bærekraftarbeidet i bransjen vil prioriteres, med vekt på å oppnå reelle bærekraft-effekter.

Ser potensial til å løfte oss

Fazer har en målsetning om å kombinere sunn forretningsdrift med et tydelig ansvar for samfunn og miljø. Som en av de ledende aktørene innen personalrestauranter og kantiner i Norden forventer vi mye av oss selv og merker at kundene våre gjør det samme. Vi får tilbakemeldinger om at bærekraft har aldri smakt bedre. Gjennom dette nettverket ser vi et potensial til å løfte oss selv ytterligere og bære med på å løfte også resten av bransjen. Vi gleder oss til fortsettelsen, sier Per Christensen, adm. dir. i Fazer Food Services AS

- For Toma handler bærekraft om både menneskene, miljø og lønnsomheten. Vi går inn i dette nettverket både med tanke om å bidra til å løfte bransjen og samtidig legge lista høyt for oss selv. Kloden og samfunnet trenger bedrifter som tar ansvaret sitt, og vi er i posisjon til å kunne utgjøre en forskjell for både kunder, ansatte og miljøet. Lovende start, sier Roger Urhaug, CSR Manager, Tomagruppen AS

Se også:  Lanserer bærekraftnettverk for drift- og servicebedrifter

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Fortell oss hva du leter etter og gi oss dine innspill! Hvis du oppgir e-post, kan vi kontakte deg ved behov. Vi kan dessverre ikke besvare alle henvendelser, men din tilbakemelding hjelper oss å gjøre nettstedet bedre.

Takk for tilbakemeldingen!

Takk for tilbakemeldingen!