NHO Service og Handel

Innhold

Kolonial.no + Clas Ohlson = stor netthandel

Nyhet, Handel

Publisert

netthandel utdvider

Kolonial.no tror folk som kjøper melk og brød også ønsker batterier og lyspærer i bæreposen, og innleder samarbeid med den svenske giganten Clas Ohlson. Dette er spennende, sier Karl Munthe-Kaas i Kolonial.no og Stine Trygg-Hauger i Clas Ohlson (Foto: Javad M. Parsa)

Kolonial.no innleder samarbeid med Clas Ohlson. Vareutvalget vil begynne med forbruksvarer som lyspærer og batterier, men også kjøkkenutstyr, verktøy og kabler kommer på nett.

Fra om med i dag kan nordmenn handle produkter fra Clas Ohlson hos Kolonial.no. Dette er et viktig strategisk samarbeid for begge parter hvor Clas Ohlson styrker leveransetilbudet, mens Kolonial.no øker produktutvalget til kundene.

-Tilgjengelighet og service er fokusområder for Clas Ohlson. Derfor er samarbeidet med Kolonial.no et viktig strategisk samarbeid for oss som vi gleder oss til. Vi kommer nærmere flere kunder og øker tilgjengeligheten på våre produkter, sier Stine Trygg-Hauger, adm.dir i Clas Ohlson i en pressemelding.

Kolonial.no er Norges største nettbutikk for dagligvarer og tilbyr hjemlevering til store deler av Østlandet 7 dager i uka. Fra og med i dag er 200 populære Clas Ohlson-dingser tilgjengelig hos Kolonial.no, men planen er å utvide produktutvalget med varer som kundene ønsker seg når de handler hos Kolonial.no.

-Vi deler samme visjon om å gjøre hverdagen litt enklere for kundene våre. Deres sortiment gir våre kunder flere muligheter for smart hverdagshandel, og det vil bidra til å styrke kundeopplevelsen, sier Karl Munthe-Kaas, adm. dir. i Kolonial.no.

Svenske erfaringer

I 2017 innledet Clas Ohlson i Sverige samarbeid med MatHem. Det ble tatt svært godt imot av svenske kunder. 1 av 10 av alle ordre inneholder produkter fra Clas Ohlson.

-Vi er blitt inspirert av våre svenske kollegaer. Med tanke på at dagligvarer handles med høy frekvens, er dette gode tall. Vi ser at kundenes handlemønster og forventninger endrer seg raskt. For oss er det viktig å være relevante og ikke minst ha tilstedeværelse i de kanalene kundene er. Vi har 90 butikker fra Alta i nord til Mandal i sør hvor kundene kan møte oss ansikt til ansikt å få hjelp og personlig service, men vi ser at raske og fleksible leveranser hjem på døra blir stadig viktigere for flere, sier Trygg-Hauger.

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Fortell oss hva du leter etter og gi oss dine innspill! Hvis du oppgir e-post, kan vi kontakte deg ved behov. Vi kan dessverre ikke besvare alle henvendelser, men din tilbakemelding hjelper oss å gjøre nettstedet bedre.

Takk for tilbakemeldingen!

Takk for tilbakemeldingen!