Ole Arvid Liodden holdt innlegg på en konferanse i Ålesund i dag i regi av prosjektet Ren Tilstedeværelse. Han er en erfaren salgscoach og foredragsholder i Expiro.
Fra usynlighet til stolthet
- Renhold på dagtid handler ikke bare om vask og klokke – det handler om arbeidsmiljø, trygghet og synlig verdiskaping. Vi står i et paradigmeskifte fra usynlighet til stolthet, sier Ole Arvid Liodden.
- Hvordan selge renhold på dagtid til kunder som ikke som ikke har etterspurt dette produktet? Det gjelder å skape TRO på at endringen til renhold på dagtid er mulig og ønskelig. Få ENERGI til å løfte budskapet videre i egen organisasjon, og få KONKRETE VERKTØY for å selge inn løsningen og håndtere kundens reaksjoner, sier Liodden.
Renhold på dagtid er nøkkelen til bedre tjenester
- Renhold på dagtid er nøkkelen til bedre tjenester, sier Arne Lindseth Bygdås, forsker 1, Oslo Met – AFI.
– Renhold på dagtid gir mange fordeler – det styrker arbeidsmiljøet, gjør renholderne mer synlige og gir ofte bedre kvalitet på tjenestene. Samtidig krever det en endring i hvordan vi tenker om renhold: det må tilpasses brukernes tilstedeværelse, sikkerhetsrutiner og etablerte vaner. Skal vi lykkes, må vi jobbe systematisk med både holdningsendringer og praktiske tilpasninger.
– Skal vi lykkes med mer renhold på dagtid i offentlig og privat sektor, må vi forstå både gevinstene og utfordringene – og ikke minst bygge bro mellom ulike aktører.
– Det handler ikke bare om hygiene og drift, men om arbeidsvilkår, involvering og trygghet i hverdagen. Renhold på dagtid kan bli en nøkkel til bedre tjenester og mer bærekraftige arbeidsmiljø.
Ole Arvid Liodden og Arne Lindseth Bygdås holdt innlegg på en konferanse i Ålesund i regi av prosjektet Ren Tilstedeværelse. Prosjektet er et samarbeid mellom NHO Service og Handel, Norsk Arbeidsmandsforbund og ni renholdsbedrifter.
Se her