-
Ny selvkostkalkyle for renhold
Årets lønnsoppgjør for renhold: Her er revidert selvkostkalkyle for 2025 basert på årets oppgjør.
-
Renhold på dagtid gir gevinst for alle
I Brussel 13. juni ble prosjektet Ren Tilstedeværelse presentert for europeiske samarbeidspartnere, med særlig vekt på hvordan overgangen til dag-renhold kan gi betydelige fordeler for arbeidstakere, arbeidsgivere og kunder.
-
Forsker på mangfold i renholdsbransjen
PhD-kandidat Amalie Vågen Ystebø holder på med et doktorgradsarbeid og forsker på Ren tilstedeværelse-prosjektet som NAF og NHO SH er sammen om.
-
Ren Tilstedværelse - en energipille for godt samarbeid
Samarbeidsprosjektet Ren Tilstedeværelse, som ledes av NHO Service og Handel og Norsk Arbeidsmandsforbund, er en ren energipille for godt samarbeid, skriver Renholdsnytt.
-
EVAT vant FM-avtale med Multiconsult
Vårt medlem EVAT har inngått avtale med Multiconsult om leveranse av FM-tjenester.
-
Renholdsoverenskomsten er allmenngjort
Tariffnemnda har besluttet å videreføre allmenngjøringsforskriften for renholdsbedrifter. Foruten nye satser er det også gjort enkelte andre endringer i forskriften. Forskriften vil tre i kraft 15. desember 2022 og kan finnes her.
-
Ny fagopplæring er blitt populær i renholdsbransjen
Line Kristoffersen og Silje Nohr Storm-Johannsen har skrevet en master om kompetansestandarden for renhold som NHO Service og Handel lanserte i sommer. - De fleste vi intervjuet var veldig positiv til hvordan det hadde fungert blant brukerne. De syntes det var utrolig gøy at bransjen har fått en ny digital app for opplæring som kan brukes av både ledere og renholdere.
-
Godt i gang med kompetansestandarden
Flere bedrifter har allerede fått Kompetansestandarden i egne bedriftsportaler og er klare for et nytt kompetanseløft.
-
Renholdsbransjen bekjemper korona
Viktig verktøy i kampen mot korona er en ny veileder for smittevern i renholdsbransjen som er utviklet av Standard Norge, NHO Service og Handel og bransjen. Se film
-
Årets Servicehelt jobber i Coor
NFSR har kåret Renate Haugland i vår medlemsbedrift Coor til Årets Servicehelt.