-
Handelens Miljøfond gir største enkeltbidrag i TV-aksjonens historie
TV-aksjonen har gjennom tidene samlet inn mange milliarder til viktige saker. Men ingen i aksjonen kan huske et større enkeltbidrag enn det WWF får i år.
-
Betaler tilbake krisestøtte
- Tusen takk til myndighetene for at de raskt kom med støtteordninger i mars, skriver daglig leder Vebjørn Torsetnes i Kremmerhuset på Facebook. Nå betaler bedriften tilbake støtten på 1,6 millioner kroner.
-
Kolonial.no skal levere varer for Anton Sport, Milrab og Sprell
Vårt medlem Kolonial.no er Norges største nettmatbutikk og går nå i direkte konkurranse mot leveringsaktører som HeltHjem, Posten og PorterBuddy, ved å bruke sitt logistikknettverk til å levere pakker for andre aktører.
-
Et potensielt gjennombrudd for bedre konkurranse i dagligvaresektoren
Fredag la næringsministeren frem meldingen «Daglegvare og konkurranse – kampen om kundane» for Stortinget. Her blir det foreslått en rekke tiltak som skal styrke konkurransen i verdikjeden for dagligvarer.
-
Åpner Laura Ashley i Trondheim - får god hjelp på veien
Lise Olden (42) fra Ørland planlegger å åpne tre butikker i Trondheim for det britiske interiørmerket Laura Ashley. På veien frem mot åpning får hun hjelp av NHO Service og Handel.
-
Vurderer strengere regulering av dagligvarebransjen
-Vi vil se på om det trengs nye reguleringer som kan gi bedre fungerende konkurranse i dagligvaremarkedet, sier næringsminister Torbjørn Røe Isaksen til NRK Søndagsrevyen.
-
Clas Ohlson forenkler strømsparing
For første gang blir Tibbers digitale strømbesparende løsninger for hjemmet tilgjengelig i butikk og skal selges i vår medlem Clas Ohlsons 90 butikker over hele landet.
-
Her har de ansatt over 200 for å ta unna den økte etterspørselen
Kolonial.no takker alle som har kontaktet dem for å hjelpe til med plukking av varer og levering. Det har gjort det mulig å øke kapasiteten og lansere nye løsninger.
-
Krisa ga kiosken et statusløft
-Da mye av norsk handel måtte stenge i slutten av januar, fikk vi samtidig slått fast en viktig ting: Kiosken er for mange like viktig som matvarebutikken! Det skriver Anne-Cecilie Kaltenborn i bladet Convenience.
-
Litt opptur
Det er svak tendens til opptur. Litt flere av våre medlemmer synes dagens marked er godt enn dårlig i august, viser medlemsundersøkelse.