-
Konkurranselovutvalget åpner for innspill
Et utvalg skal vurdere erfaringene med dagens konkurranseregler og du kan gi innspill på en egen nettside.
-
Feiring av de flinkeste menneskene i matbransjen
En feiring av de flinkeste menneskene i matbransjen er like om hjørnet. Våre medlemmer Kolonihagen, Coor og Oda kan vinne heder under en storstilt prisutdeling som avholdes på Sentralen i Oslo 13. november.
-
Arbeid for sirkulær bruk av plastemballasje
Et veikart for design, bruk og resirkulering av plastemballasje i et lukket kretsløp. Det skal utvikles i et prosjekt som NHO Service og Handel er med å finansiere.
-
Gull-kampanje for restaurant- og matfag
Rekrutteringskampanjen Smak deg frem har bidratt til å øke søkertallene til restaurant- og matfag. Nå har den også vunnet gull i europamesterskapet i kommunikasjon.
-
Målet er 50 prosent reduksjon av matsvinnet innen 2030
-Mat skal jo spises, ikke kastes, sier Jorulf Brøvig Silde i NHO Service og Handel. Han sitter i et offentlig utvalg som har fått ansvar for å finne ut hvordan en matkastelov skal fungere. Større rabatt på mat nær utløpsdato er et mulig tiltak.
-
Matbransje-avtale ga drahjelp til sunnere kosthold
Matbransje-avtale ga drahjelp for sunnere ingredienser, viser en rapport Fafo har gjennomført på oppdrag fra Helsedirektoratet. Anne-Cecilie Kaltenborn, adm.dir, NHO Service og Handel representerte dagligvarebransjen og kantiner da rapporten ble lagt frem i dag.
-
Kantiner og matbutikker for et sunnere kosthold
Kantiner, kiosker og matbutikker i NHO Service og Handel forlenger avtalen om bidra til mindre sukker, salt og fett i maten. Samtidig vil man bidra til økt inntak av frukt og bær, grønnsaker, grove kornprodukter, fisk og sjømat i befolkningen. En avtale om dette med helsemyndigheten ble signert denne uken og skal gjelde til 2025.
-
Tillitsvalgte og ledere i partsammensatt prosjekt lærer av NAV og Mester Grønn
Mester Grønn har jobbet mye med psykisk helse, med nærvær og fravær og er godt fornøyd med resultatene, fortalte HR-direktør Rita Bondeson Børke, en av innlederne på en konferanse i Bergen i dag i regi av prosjektet Ren Tilstedeværelse.
-
Regjeringen vil styrke retten til kontant betaling
Regjeringen sender et forslag på høring om styrking av retten til kontantbetaling, etter at bankterminaler landet rundt brøt sammen 16. mai. Dagen før, 17. mai i år, stoppet kortterminalene i Norge å fungere, og skapte utallige køer rundt omkring i landet.
-
Økning i antall tobakkstyverier på Østlandet
Det har vært en rekke grove tyverier av tobakk og snus fra dagligvarebutikker i 2019-20. Her er gode råd om hvordan du kan beskytte din kiosk eller butikk bedre.