-
Det hjalp ikke å ha en master
Da masteren var i havn, gledet Katharina auf der Heide (26) seg til neste fase i livet. Hun var klar for sin første, faste jobb, og den har hun omsider fått. Men veien fram har vært full av såre nedturer.
-
- Jeg har begynt å like renhold veldig godt
Sri Rejeki Magdalena (45) jobbet på Mastemyr Quality Hotell, og som så mange andre i reiselivsbransjen ble hun permittert da koronakrisen slo til. Nå gjør hun rent på skoler, barnehager og kontorer – og hun takker Adecco for hver dag hun er i jobb.
-
Inkluderingspris til REMA 1000
Vinneren av årets Ringer i Vannet-pris er REMA 1000. Ringer i Vannet er en NHO-utviklet satsing på arbeidsinkludering hvor næringslivets behov står i sentrum.
-
Fornuftig å vekte enkeltindivid i en servicetjeneste?
Med respekt for at evaluering av tilsynelatende like tilbud kan «kreve sin innkjøper», er det med en viss uro over økt etterspørsel om persondata og presset som legges på bedrifters første- og andrelinje ansatte når oppdragsgiver bestemmer seg for å gå langt inn i bedriftens egen vurdering om hvilket servicepersonell som benyttes på oppdraget.
-
Fasen "Drifte tjenester"
Denne fasen er gjennomføring av leveransen. I noen tilfeller omfatter fasen også den praktiske overføring av ansatte som velger å bli med over til ny arbeidsgiver.
-
Åpenhetsloven: Én av fem mangler redegjørelse på nettsidene
Av 500 kontrollerte virksomheter bryter en femtedel kravet om at redegjørelse skal offentliggjøres på nettsidene, melder Forbrukertilsynet.
-
Bedre begrunnelser kan lette innsynsarbeidet
Arbeidsbelastningen i forbindelse med innsynsbegjæringer øker. Kan det avhjelpe noe med bedre begrunnelser, spør Henrik Bjørge, advokat/spesialrådgiver i NHO Service og Handel i en kommentar i Anbud365.