-
Sykefraværet i Q4 fortsetter å øke i våre bransjer
Sykefraværet i våre bransjer øker sammenlignet med Q4 i 2022. Mønsteret, med høyere sykefravær i kommunal sektor enn i privat sektor, er det samme som man har sett tidligere.
-
-
Kontraktsforhold i kantiner under korona
Kunder kontakter nå kantinebedrifter med spørsmål knyttet til kontraktsforhold, levering av tjenester ved lavere behov og nedskalering. De nye retningslinjene for smittevern nasjonalt, i Oslo og i Bergen får praktiske, umiddelbart konsekvenser for service- og tjenestenæringen. Det er ingen automatikk i at en dramatisk kundesvikt eller vanskelig situasjon gir fritak for de løpende kontraktsforpliktelser.
-
Kantinerevolusjon prøver å endre nordmenns matvaner
Food (R)evolution-prosjektet har tatt en første testrunde av bærekraftig og nyutviklet kantinemat. Det skjer i kantinen til revisjon- og rådgivningsselskapet Deloittes i Bjørvika i Oslo, hvor 350 spiser daglig.
-
- Sunn helse og bærekraftige matsystemer henger sammen
Ny mat-rapport viser at sunn helse og bærekraftige matsystemer henger sammen. -Rapporten gir et godt grunnlag for neste steg i vårt arbeid, sier Kathinka Friis-Møller i vår medlemsbedrift Compass Group.
-
Kantiner er blitt 27 prosent bedre
Matsvinn i gram pr gjest, for hotell og kantiner har blitt redusert med hhv. 8 og 27 % sammenlignet med 2017.
-
NRK-ansatte skal spise for 240 mill. kr
NRK ansatte i Tromsø og Oslo kan glede seg til de neste 8 årene da de skal spise for 240 millioner kroner i kantiner, kaffebarer og møterom. Vår medlemsbedrift Eurest har signert kontrakt med NRK.
-
Søkere til restaurant- og matfag øker
I 2021 startet en nasjonale rekrutteringskampanje til restaurant- og matfag som ser ut til å gi resultater. Antall søkere til restaurant- og matfag øker.
-
Vant kontrakt på Goliat, Balder, Ringhorne og Jotun
Vårt medlem ESS Support Services har vunnet en ny kontrakt med Vår Energi, og skal levere forpleiningstjenester på Goliat, Balder, Ringhorne og Jotun de neste fem årene.
-
Kantiner leverer mat på døra
Vårt medlem 4 Service driver vanligvis personalrestauranter. Da koronakrisen kom snudde de seg raskt rundt og lanserte lunsj og middag til ansatte med hjemmekontor og alle andre som har fått rutiner og hverdag snudd på hodet.