-
Shopping som oppdragelse, rituelt offer og sanking
Selskapet bak leketøysbutikkene Toys'R'Us gikk konkurs i julen. Nå står ikke verden til påske! I alle fall lurer investorene på hvilke butikker som står til neste påske, skriver Anne-Cecilie Kaltenborn adm. dir. i NHO Service og Handel i sin spalte i Ukeavisen Ledelse.
-
– Kjøpesentre som satser på opplevelser er de som overlever
Kjøpesentrene er under press og fram mot 2026 vil det bli betydelig færre varehus i Norge. Men det er en viktig faktor som skiller suksess fra fiasko.
-
- Stortinget kan ikke vente i tre år med å fjerne 350-kronersgrensen
Det er ingen grunn til å vente til 2021 med å fjerne 350-kronersgrensen. Det vil være ødeleggende for flere aktører i bransjen.
-
Rema merker alle egne varer med «ofte god etter»
Vår medlemsbedrift Rema 1000 vil redusere matsvinn ved å innføre merkingen «ofte god etter».
-
Uten franchise - færre arbeidsplasser
Rødt foreslår å pålegge eiere av en franchise delt arbeidsgiveransvar. Stortinget behandler saken tirsdag. – Helt urimelig, sier NHO Service og Handel, til Klassekampen.
-
Sømløs netthandel
Sømløse løsninger skaper suksess på nett. Fagsjef Leif Bache-Mathiesen i NHO Service og Handel er intervjuet i dag i Østlandets Blad.
-
Arbeidstakere og arbeidsgivere sammen mot grensehandel
Grensehandelen fortsetter å øke. Nå går to av de største LO-forbundene og tre av de største arbeidsgiverorganisasjonene i Norge sammen om å snu trenden og tette det som er blitt en kritisk handelslekkasje.
-
Handelen starter miljøfond
50 øre per plastpose er et miljøtiltak som planlegges å tre i kraft fra mars/april 2018.
-
Netthandel på like vilkår – amen
-Taxfribeløpet på netthandel var trolig et av de mest absurde regjeringsforslag som noen gang er fremsatt, mener Bjørn Næss, direktør i NHO Service og Handel. Nå har Krf hørt hans bønner.
-
Skjerpet informasjonskrav for netthandel
EU har vedtatt å opprette en klageportal for alle forbrukere i Europa. Klageportalen innføres nå også i Norge. Med dette følger skjerpede informasjonskrav til deg som netthandler om tydelig informasjon om hvor og hvordan kjøper kan sende klage.