-
-
Ny bransjestandard skal sikre kvaliteten i skadebegrensningsbransjen
NHO Service og Handel og bransjeutvalget for skadebegrensning lanserer en ny og revidert faglig bransjestandard for håndtering av fukt- og vannskader. Standarden skal sikre kvalitet, dokumentasjon og felles praksis i hele bransjen.
-
Recover satset på HMS-uke. - Du skal komme hjem like frisk som da du dro på jobb
Vårt medlem Recover AS er en av de første i skadesaneringsbransjen som har gjennomført en HMS-uke med samlinger hver dag. Tema for uken var nullvisjon for skader.
-
Fronter arbeidsmiljø og bærekraft i skadesaneringsbransjen
Recover Nordic AS fronter arbeidsmiljø og bærekraft i skadesaneringsbransjen. Bedriften har nå fått et løft i miljø- og kvalitetsarbeidet.
-
Lanserte nye verktøy for bransjen
Det var stinn brakke da skadesaneringsbransjen i NHO Service og Handel i dag lanserte en ny og revidert versjon av de verktøy som skal til for å utbedre skader som for eksempel oljeskade, asbestskade, vann- og fuktskader.
-
Standard beredskapsavtale
NHO Service har i samarbeide med kommuner utarbeidet en mal for standard beredskapsavtale mellom skade- og saneringsselskap og kommune.
-
Kontingent
Alle medlemsbedrifter i Drift og Service får i desember 2021 en faktura på bransjekontingent for bransjeforeningen Drift og Service. Og de oppmerksomme har helt rett: dette er en ny kontingent.
-
Opplæring rett i lomma
Kompetansestandarden er fagopplæring for renholdere ved hjelp av en aktiviserende app.