-
-Det handler om å få kundene tilbake igjen
Julehandelen har reddet en svak høst. Senterleder Rune Juliussen ved Amfi Mandal sier til avisen Lindesnes at de vil satse enda mer på opplevelser i 2019.
-
Kortbruk økte med seks prosent
Nets og Vipps sine tall viser at det i mars ble utført 160,8 millioner kortkjøp, en vekst på 6 prosent i forhold til mars 2018. Kortbruken i handel stod for 50,5 milliarder kroner, en økning på 0,5 prosent sammenlignet med samme måned i fjor.
-
LSK spiller med grønt kapteinsbind
Se nøye på kapteinsbindet til Frode Kippe i Lillestrøm Fotballklubb (LSK). Det signaliserer at klubben nå går foran og viser Fotball-Norge og idretten hvor viktig det er å ikke kaste plast i naturen.
-
Heder til Kolonial.no
Dagens Næringsliv (DN) kartlegger og kårer årets gründere. Vår medlembedrift Kolonial.no er hedret med diplom.
-
Kantinerevolusjon prøver å endre nordmenns matvaner
Food (R)evolution-prosjektet har tatt en første testrunde av bærekraftig og nyutviklet kantinemat. Det skjer i kantinen til revisjon- og rådgivningsselskapet Deloittes i Bjørvika i Oslo, hvor 350 spiser daglig.
-
Hverdagsmatens riddere
Drep meg, herre konge, men ikkje med graut, sa skalden Halle da Harald Hardråde ville tvinge i ham grøt som straff for hans spottevers, da kjøttfatet gikk tomt for tidlig. Den munnrappe replikken reddet livet til skalden, og huskes tusen år senere. Diskusjoner rundt kosthold og kjøttmengder er med andre ord ikke noe nytt.
-
Å lede 120.000 ansatte i tøffe tider
Subsidierte lån til ansatte, gjeldsrådgivning, fleksibel lønnsutbetaling, psykologisk hjelp og matkasser er blant tiltakene for å bistå ansatte som sliter, fortalte Kathinka Friis-Møller, konsernsjef i Compass Group for Europa og Midt-Østen på NHOs årskonferanse i dag.
-
Bransjeprogram for mat- og måltidsbransjen
Hele verdikjeden for mat og drikke har gått sammen og nominerer seg selv når regjeringen utlyser midler til igangsetting av bransjeprogram for kompetanseutvikling.
-
Kåret til Årets storkjøkken
Vårt medlem Coor har vunnet kategorien «Årets storkjøkken» i Matprisen 2023.
-
Søkere til restaurant- og matfag øker
I 2021 startet en nasjonale rekrutteringskampanje til restaurant- og matfag som ser ut til å gi resultater. Antall søkere til restaurant- og matfag øker.